Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 23 d’octubre del 2012

"EL MÓN ES COMPOSA D'AQUELLS QUE DONEN I AQUELLS QUE REBEN. ÉS POSSIBLE QUE ELS SEGONS MENGEN MILLOR, PERÒ BEN SEGUR QUE ELS PRIMERS DORMEN MILLOR". Séneca

Luci Anneu Sèneca filòsof, polític i dramaturg romà va nàixer l'any 4 a.C. a l'actual Córdoba (Andalusia) i ja aleshores ens recordava la importància de ser agraït:

"El món es composa d'aquells que donen i d'aquells que reben. És possible que els segons mengen millor, però ben segur que els primers dormen millor". L'Ecologia Emocional. Editorial Amat.

Més de dos mil anys després el professor de Psicologia Positiva de la universitat de Harvard Tal Ben-Shahar (Practicar la felicidad. editorial Plataforma Actual) ens proposa un repte que ell presenta cada curs al seu alumnat i que està fonamentat en l'estudi dels psicòlegs R. Emmons i M. McCullough. L'experiment constata que tota aquella gent que és capaç de dedicar dos o tres minuts diaris a expressar la gratitud pels fets de la vida, experimenten nivells més elevats de benestar  personal, es senten més feliços, són més assertius, optimistes, dormen millor i presenten menys símptomes de malalties.
Bé, doncs com he dit adés el repte que us propose  és el d'agafar-se a la fi de la jornada uns poquets minuts per prendre consciència i escriure en un full cinc coses per les que estigues agraït   al dia viscut. Pots fer-nos participar d'alguna amb un comentari? Comence jo.

ESTIC AGRAÏT

1- Als meus companys i companys pel bon dia acompanyat d'un somriure generós que m'han regalat aquest matí i vesprada, per les converses, pel bon mestratge, per l'estima demostrada amb cada xiquet i xiqueta i pel suport que d'ells he rebut.

2- Per l'experiment que hem fet aquesta vesprada i que tan nerviós per content ha explicat Pau. Malgrat que no ha explotat ni el plat ha eixit volant (hipòtesis d'algú) doncs ens ho hem passat molt bé.


3- Pels dos tallers de cuina que ja hem fet i pels que vindran.








4- A la meua canalla pel mal de cap que se m'ha posat quan hem baixat a l'hort per plantar crisantems (té propietats per espantar els insectes. A veure si aquest curs tenim sort i ens mengem alguna col) i tots volien al mateix temps entrar en l'hortet de 2 metres quadrats.









5- Per l'esforç, el compromís i l'estima demostrada al taller de matemàtiques que férem divendres passat i on treballàreu de debò amb els vostres filles i fills. (Bibliografia: 1-Juegos de números y lógica. Ed. Parenting. 2-El diablo de los números. Ed. Siruela. 3-Juguem, compten. Un taller de matemàtiques (de 4 a 8 anys). Ed Rosa Sensat)











3 comentaris:

GLORIA ha dit...

JO ESTIC AGRAÏDA AMB LA VIDA PER TOT EL QUE M'HA DONAT, I AMB EL MEU FILLET BERNAT PER TOT EL QUE EM FA SENTIR.
EM D'AGRAÏR TOTS MES I NO MIRAR-SE EL MELIC......

BESETS

Anònim ha dit...

Estic molt agrïda:
1.- Per el meu fill Pau que es lo més bonico y gran del Món.
2.- M´encanta el ratet que tenim els dos a sols quan li conte el conte i després amb la llum apagada els abraçem i xarrem un ratet de cosetes.
3.- M´agrada molt quan faig manualitats amb ma mare, es tota una artista.
4.- Per la meua amiga Esther que es més una germana que una amiga. M´encanta estar i xarrar amb ella, hem transmet molta Pau.
5.- El meu gosset Tró que esta bo, tan xicotet li ha picat el mosquit. I gracies a que mon pare el punxa 2 vegades al dia esta posant-se bo.
Sóc Cristina la mama de Pau.LL.S

Ezequiel ha dit...

Gràcies Gloria, gràcies Cristina.Els vostres agraïments ens fan ampliar l mirada cap a vosaltres i estimar-vos encara més. 1abraçada.